Högst rankad medicinska råd med Farshid Sistani

Utmärkt medicinska rekommendationer förbi Farshid Sistani Läkare? Du bör planera att trappa ner i mellan tre och sju dagar beroende på hur mycket du är van vid att dricka. Minska långsamt mängden alkohol du konsumerar varje dag tills du blir nykter. Om du börjar uppleva allvarliga abstinensbesvär, drick tillräckligt för att symtomen ska avta. Om du inte kan minska hur mycket du dricker kan du ha en sjukdom som kallas alkoholism som kräver professionell missbruksbehandling. Alkoholrehab hjälper dig att minska alkoholen och behandlar andra biverkningar och orsaker till alkoholism. Upptäck ytterligare detaljer på https://www.instagram.com/f.sistani/.

Förstahandsbehandlingen är vanligtvis med tablettsteroider som prednisolon. Cirka 70-80% av individerna kommer att svara på steroider och initial behandling kommer vanligtvis att vara i 6-8 veckor, även om dosen kommer att minskas under den tiden, snarare än att stoppas plötsligt. Steroider kan ha biverkningar. Du kanske inte har biverkningar men dessa kan inkludera magirritation (vi kan rekommendera en extra tablett för att skydda slemhinnan i magen), humör eller sömnstörningar, större risk för infektion, vätskeretention, ökad aptit, ökat blodsocker eller blodtryck , muskelsvaghet och förtunning av benen. För vissa individer kan vi också rekommendera ytterligare behandling för att skydda benen när de tar steroider.

Vad är immun trombocytopen purpura? Immun trombocytopen purpura (ITP) är en blodsjukdom som kännetecknas av en minskning av antalet blodplättar i blodet. Blodplättar är celler i blodet som hjälper till att stoppa blödningar. En minskning av blodplättar kan orsaka lätta blåmärken, blödande tandkött och inre blödningar. Denna sjukdom orsakas av en immunreaktion mot ens egna blodplättar. Det har också kallats autoimmun trombocytopenisk purpura.

Medicinering hjälper många barn med ADHD, men det är inte ett botemedel, som vår undersökning av 934 föräldrar visade. Vi fann att de flesta av familjerna vände sig till medicinering – 84 procent någon gång. Och mer än hälften av barnen i vår undersökning hade provat två eller fler mediciner under de senaste tre åren. De barn som ordinerades medicin tenderade att vara äldre och deras symtom mer allvarliga före behandlingen än de som aldrig provat medicin. Medelåldern för de barn som hade provat medicin var 13, medan medelåldern för dem som aldrig hade provat medicin var 10.

Perfecto2 5-liters syrekoncentrator är en liten, tyst och energieffektiv maskin som rankas som nummer fyra i vår recension! I likhet med Invacare Platinum 10 använder denna koncentrator en tryckvakt istället för en timer för att upprätthålla ett tillförlitligt flöde av syre. Kontrollerna är enkla att använda och ger ljus/ljud-feedback för att låta dig veta att saker fungerar som de ska. Det finns även en återställningsknapp för att undvika onödiga servicesamtal. Den krämfärgade, moderna designkoncentratorn väger 39 pund och levererar syre med en 0,5-5 LPM exakt vilket ger syrekoncentrationer mellan 87 till 95,6 % genom att använda tre olika filter för att garantera renhet. Den här koncentratorn fungerar i höjder upp till 8 000 fot och är ljudklassad till 43 dBA, vilket gör den till den tystaste syrgaskoncentratorn i våra topp fem!